Hayalet Tavsiyelerini Google Analytics’ten Çıkarma Semalt Uzmanı
Google Analytics kullanıcıları sahte tavsiyeleri tehdit ile savaşmaya devam ediyor. Spam görünümlü, garip bir tavsiye, bir Google Analytics hesabından acilen kaldırılmalıdır. Yönlendirme yazısı, GA hesaplarındaki eğriltmelerden etkilenir ve en kötü senaryolarda bir sitenin itibarına zarar verir.
Bu bağlamda, Semalt‘in Kıdemli Müşteri Başarı Yöneticisi Nik Chaykovskiy, burada spam referanslarının Google Analytics’ten nasıl kaldırılacağını vurguluyor.
Hayalet tavsiyeleri ne kadar zararlıdır?
Öncelikle, yönlendirme spami GA verilerini karıştırıyor. Her gün binlerce ziyaret gerçekleştiren büyük işletmeler, yönlendirme spaminden kaynaklanan küçük işletmelerin yaşadığı dramatik değişiklikleri fark edemeyebilir. Genellikle, hayalet yönlendirmelerin% 100 hemen çıkma oranı ve web sayfasında çok az zaman vardır. Dolayısıyla, bir site sahibi daha az trafik alırsa, sahte verilerin Google Analytics raporlarını çarpıtma olasılığı daha yüksektir.
İkincisi, hayalet tavsiyeleri, kendi SEO sıralamalarını iyileştirmek için spam web sitelerine trafik göndermeye çalışıyor. Genellikle, bu çok tehlikeli siteler bir ziyaretçiyi bir pazarlama aldatmacasına, kötü amaçlı yazılım içeren web sayfalarına veya şüpheli bir e-ticaret web sitesine yönlendirebilir. İnternet kullanıcıları bu URL’leri tıklamaktan kaçınmalıdır.
Son olarak, hayalet siteler aşırı durumlarda, bir web sitesini spam yönlendiren olarak çerçeveleyebilir. Doğrudan trafik göndermek isteyen bir dolandırıcı, bunu yapmak için, hayalet yönlendirmeler hiçbir zaman kimliği doğrulanamayacağı için kurbanının URL’sini de içeren spam URL’nin adını düzenlemeyi yapabilir.
Tavsiye kategorisi olarak iki kategori vardır – hayalet ve hayalet dışı yönlendirme. Makale farklılıklarının yanı sıra nasıl ortadan kaldırılacağını da vurguluyor.
Hayalet tavsiyelerini kaldırma
Hayalet tavsiyeleri, bir dolandırıcılığın bir siteyi ziyaret etmediği, ancak başka türlü düşünmüyorsa GA’yı hileler duruma düşürdüğü durumlarda gerçekleşir. Spam bilgileri doğrudan GA’ya göndererek gerçekleştirilir. Hayalet tavsiyelerini ortadan kaldırmak için ana hatları verilen adımları uygulayın. Site sahiplerinin, hayalet tavsiyelerini kaldırırken Dikey Sıçrama özelliğini kullanmaları gerekir.
En başta, GA hakkında yeni bir görünüm oluşturulmalıdır. Dikey Sıçrayış üzerine, bu admin bölümünde gerçekleştirilir. Hayalet tavsiyeleri yalnızca geçerli bir ana makine adının bir filtrenin üzerinden geçmesine izin vererek filtrelenir. Geçerli barındırıcı adları, web sitesi URL’leri gibi bir web sitesi sahibine ait olanları belirtmektedir.
Dikey Sıçrayış’da, GA kullanıcıları bölümüne gidin, Teknoloji üzerine tıklayın ve ardından geçerli kullanıcı adlarını oluşturmak için Ağ’ı tıklayın. Tüm ana makine adları, veri aralığını bir yıla ayarlayarak ve birincil boyutu bir ana makine adına çevirerek yakalanabilir.
Veri filtrasyonundan önce, kullanıcılar geçmiş verileri test etmek için bir bölüm oluşturmalıdır. Bununla birlikte, filtre uygulanmış görünümler, bir filtrenin uygulanmasından sonra veri toplanmaya başlar. Tarihsel verileri asla değiştiremez. Bu, filtre testinin önemini açıklıyor.
Hayaletsiz spam’ı kaldırma
Hayalet dışına yönlendirilen spam, bir web sitesini ziyaret eden botlardır. Dahası, yukarıda belirtilen filtreleme yöntemiyle bu tavsiye spam’leri ortadan kaldırılamaz. Hayalet dışına yönlendirilen spam’ı kaldırmak için başka bir filtre oluşturulmalıdır.
Yönlendirmelerin engelleneceği bölümleri belirlemek için Google Analytics’te Edinme’ye gidin. Tüm Trafik ve Yönlendirmeleri seçin. İkinci boyut, “ana makine adı” olarak değiştirilmelidir. Olumlu tavsiyelerin doğru konak isimleri içerdiği tespit edilecektir. Yeni botlar her seferinde açıldıklarından, web sitesi sahipleri yeni hayalet tavsiyeleri için GA’larını düzenli olarak kontrol etmelidirler.
Google Translate for Business:Translator ToolkitWebsite Translator
Comments
Post a Comment