Semalt, Google Analytics Spam’i Nasıl Ortadan Kaldıracağınızla İlgili Adım Adım Talimatlar sunar
Google Analytics’te görünen trafik spamleri hakkında genel bir endişeniz var. Aşağıdaki makalede, Semalt Müşteri Başarı Yöneticisi olan Max Bell, spam’in ne anlama geldiğini, siteniz için ne anlama geldiğini ve sorunun giderilmesi için yapılabilecek işlemleri araştırır.
Google Analytics Spam
Yönlendiren spam, Google Analytics’in “Yönlendirmeler” ve “Sayfa Görüntüleme” bölümünde görünür. Bu, sitenize yönlendirilen spam türlerine bağlıdır. İnsanlar tarafından gerçek ziyaretleri temsil etmezler ve şüpheli URL’leri kullandıklarından bazılarını kolayca bulmak mümkündür. Analizinizde görünen spam iki şekilde kullanılabilir:
Hayalet Referrer Spam. Ölçüm protokolü, geliştiricilerinin çevrimdışı olduğunda veya yeni site ortamlarında kullanıcı etkinliği yakalamasına olanak tanıyan Google Analytics işlevlerindeki bir kaçamak. Geliştiriciler, bu nedenle, siteyi ziyaret etmeden doğrudan GA’ya bilgi gönderebilir. Fiziksel olarak siteye girmediği için .htaccess dosyasını kullanarak hayalet yönlendirenleri engellemek imkansız hale gelir. .htaccess dosyası, siteyi ziyaret etmek için kullanılan belirli alan adlarını kaldırmak için kullanılan bir yöntemdir. Hayalet yönlendirmeleri kaldırmanın daha iyi bir yolu, onları geçerli bir ana makine adlarından gelen verileri yansıtacak şekilde Google Analytics’te filtrelemektir.
Paletli Yönlendirme İsteği. Çoğunlukla siteyi ziyaret eden botların çalışmalarıdır, robots.txt dosyasında belirtilen kurallara meydan okur ve trafiğin bir parçası olarak Google Analytics raporlarına geçer. Bu botlar, siteyi tekrar tekrar kısa bir sürede ziyaret ederler ve sonuç olarak gerçekçi olmayan tepeler ve vadiler oluşur. Bu tür istenmeyen postalar için .htaccess dosyasını botların belirli alanlarını engellemek için kullanabilirsiniz. Alternatif olarak, belirli referans kaynaklarının GA raporlarında görünmesini engellemek için filtre yöntemini kullanın.
Bunun ne anlamı var?
Siteye tekrar tekrar ziyaret eden botların, GA raporlarında görünmesi. Ana hedefleri alan adlarının yönlendiriciler listesinde görünmesini sağlamaktır. Bu bağlantılar raporda göründüğünde, neden bu kadar çok trafik kazandığını görmek isteyen sahibinin merakını uyandırıyorlar. Hemen bağlantıya tıklarsanız, kendi sitesinde bir ziyaretçi olarak kayıt olursunuz. Uzmanlar, bilgisayar virüsleri için arabuluculuk yapabilecekleri için web sitesi sahiplerine yabancı bağlantıları tıklamamalarını önerir.
Bir siteye spam trafiğinin olumsuz etkileri
Spam trafiği, sitede çok fazla olumsuz bir etkiye sahip değildir. Hayalet tavsiyeleri için, web sitelerine bile ulaşmazlar, böylece botlar anında orada olacaklar. Bununla birlikte, rapor istatistiklerinde derin etkiler bulunmaktadır. Spam trafiği, sitenin içeriği ile ilgili ziyaretçi eğilimleri, onunla nasıl etkileşim kurduğu, onlarla etkileşim kurmanın en iyi yolları gibi bir pazarlamacının bakış açısını bulacaktır.
Spam trafiği,% 100 hemen çıkma oranını döndürdüklerinden hemen çıkma oranlarını da etkiler ve gerçekte olduğundan daha yüksek görünmesini sağlar. Yine de, Google, sıralamaları belirledikçe Google Analytics ayrıntılarından hiçbirini hesaba katmadığından, arama sonuçları sayfasındaki genel sıralamanızı etkilemeyecektir.
Sitede spam trafikten kaynaklanan herhangi bir fayda var mı?
Sayfa görüntülemelerinde abartılı bir artış görmeyi istemiyorsanız, spam trafiğinin web sitesine veya Analytics’e genel olarak getirdiği hiçbir kazanç yoktur.
Spam trafiğinden kurtulmak
Gerçek trafiği filtrelemediğinizden emin olmak için Google Analytics’te yeni bir “Görünüm” oluşturarak başlayın. Ham veri kaynağı olarak davranmak için her zaman orijinal bir görünüme sahip olun ve bir şeyler ters yönde bir yedekleme yapın. Profilinizin Yönetici bölümündeki “Görünüm” sekmesini tıklayın. Bir açılır menü görüntülenir ve “görünüm oluştur”. Web sitesini, uygun bir saat dilimini ekleyin ve yeni görünümü tamamlayın. Filtreyi uygulamak istediğiniz görünümü seçmek için “Ev” e tıklayın.
Sonraki adım, hangi ana makine adlarının geçerli olduğunu ve bulunmayanların tanımlanmasıdır. Orijinal görünümden erişebileceğiniz bir listeden seçim yaparak bunu yapabilirsiniz. Sıralamayı izleyin (Kitle> Teknoloji> Ağ> Ana Bilgisayar Adı).
Hayalet tavsiyeleri için yeni bir filtre oluşturmanın zamanı geldi. Yeni oluşturulan görünümü seçin ve “Filtreler” i seçin; burada yeni bir pencere eklemek için bir komut istemi görünür. Yeni filtreye bir ad verin ve bunun “Özel” olduğundan emin olun. “Filtre Alanı” nın açılır menüsünden “Dahil et” kutusunu işaretleyin ve “Ana makine adı” nı seçin. Geçerli tüm ana makine adınızı, | ile ayrılmış filtre modeline ekleyin. boşluk olmadan. * Herhangi bir alan önündeki * altındaki tüm alt alanları yakalamaya yardımcı olmalıdır. Kaydet’i tıklayın ve çıkın.
Paletli Yönlendirmeler için, özel bir filtre oluşturun ve “Hariç tut” u seçin. “Filtre Alanı” ndan “Kampanya Kaynağı” nı seçin. “Filtre Modeli”, tanımlanan spam alanlarının listesini içermelidir.
Son olarak, sitedeki faaliyetleri Analytics trafiğinde de görünebileceğinden, Google bot gibi iyi botlardan trafiği kaldırmaya ihtiyaç vardır. Oluşturulan yeni görünümde bilinen tüm botları filtrelemek için altta bir seçenek bulunduğu ayarları seçin
Google Translate for Business:Translator ToolkitWebsite Translator
Comments
Post a Comment